Heihoo!
Jälgin huvi pärast juba pikemat aega üht omapärast
veebilehte, mille lugu näitlikustab imehästi tänapäeva meedias toimuvat,
millest kirjutab oma artiklis "Communication,
Power and Counter-power" ka
Manuel Castells. Muu hulgas kirjeldab ta, kuidas tänu tehnika arengule ja
interneti levikule tekkinud uues meediaruumis suhestuvad omavahel
traditsiooniline ühesuunaline massimeedia ja võrgustikuline netipõhine igamehemassimeedia*.
(Castells, 2007)
Saage tuttavaks – Eat Your Kimchi!
Tegemist on internetisaidiga, kus Lõuna-Koreas elav kanada abielupaar kajastab
videote ja blogipostituste kaudu Korea popmuusikas toimuvat ja üldse elu ses
kauges riigis.
Kui algselt tegid kanadalased –
Simon ja Martina – videoid vaid oma perele ja sõpradele, siis mõne aja pärast
märkasid nad, et vaatajate arv järjest kasvab. Nüüdseks on neil mitu erineva
temaatikaga kanalit YouTube’is, millel põhineb ka nende veebileht. Simon ja
Martina on saanud internetikuulsusteks, kelle jaoks blogimine on täiskohaga
töö. Raha saavad nad reklaamist – mida rohkem külastatakse nende lehte (ilma
AdBlockita), seda rohkem makstakse. Lisaks müüb EYK ka fänninänni – särke,
mütse, oma videote muusikalahendusi jms.
Siin videos räägivadki nad sellest, kuidas õpetajatest said videoblogijad ja kust tuleb raha.
Castells kirjutab, et
meediaettevõtted laiendavad oma tegevust ka igamehemassimeediasse, tegutsedes
internetis (Castells, 2007), seda näitab nii see, et Google YT-i ära ostis, kui
ka YT taolised lepingud populaarseks saanud igamehemassimeedia viljelejatega.
EYK puhul on huvitav veel see, et
nende tegevus sarnaneb klassikaliselt televisiooni pärusmaale. Nimelt on üks
nende iganädalasi segmente korea popmuusikavideo arvustus ning aeg-ajalt teevad
nad intervjuusid staaridega. Sellele lisanduvad korea toitude ja põnevate kultuurinähtuste
tutvustused. Kujutaksin vabalt ette sama sisuga telesaadet. Et lisaks
traditsioonilise meedia püüdlustele uut meediat ära kasutada toimub ka
vastupidine mõjutamine, kirjutab ka Castells oma artiklis (Castells, 2007). Sel
puhul on internetis tegutsemise eelis televisiooni ees see, et vaatajaskond
pole piiratud ei ruumis ega ajas, materjal on globaalselt kättesaadav ükskõik
millal, erinevalt telesaatest, mis lastakse eetrisse kindlal ajal kindlas
telejaamas.
Simon ja Martina on tavameediaga
ka muul moel seotud olnud. Nad on esinenud Korea telesaadetes ning näidelnud
reklaamides.
Selline uue ja vana meedia põimunud rägastik see meediaruum nüüd on.
*igamehemassimeedia – mass self-communication
Allikad:
1)Castells, M. (2007).Communication, Power and Counter-power. International Journal of Communication.
2) Eat Your Kimchi
1)Castells, M. (2007).Communication, Power and Counter-power. International Journal of Communication.
2) Eat Your Kimchi
No comments:
Post a Comment