Thursday, November 7, 2013

S&M

Heihoo!

Jälgin huvi pärast juba pikemat aega üht omapärast veebilehte, mille lugu näitlikustab imehästi tänapäeva meedias toimuvat, millest kirjutab oma artiklis  "Communication, Power and Counter-power" ka Manuel Castells. Muu hulgas kirjeldab ta, kuidas tänu tehnika arengule ja interneti levikule tekkinud uues meediaruumis suhestuvad omavahel traditsiooniline ühesuunaline massimeedia ja võrgustikuline netipõhine igamehemassimeedia*. (Castells, 2007)

Saage tuttavaks – Eat Your Kimchi! Tegemist on internetisaidiga, kus Lõuna-Koreas elav kanada abielupaar kajastab videote ja blogipostituste kaudu Korea popmuusikas toimuvat ja üldse elu ses kauges riigis.
Kui algselt tegid kanadalased – Simon ja Martina – videoid vaid oma perele ja sõpradele, siis mõne aja pärast märkasid nad, et vaatajate arv järjest kasvab. Nüüdseks on neil mitu erineva temaatikaga kanalit YouTube’is, millel põhineb ka nende veebileht. Simon ja Martina on saanud internetikuulsusteks, kelle jaoks blogimine on täiskohaga töö. Raha saavad nad reklaamist – mida rohkem külastatakse nende lehte (ilma AdBlockita), seda rohkem makstakse. Lisaks müüb EYK ka fänninänni – särke, mütse, oma videote muusikalahendusi jms.

Siin videos räägivadki nad sellest, kuidas õpetajatest said videoblogijad ja kust tuleb raha.

 

Castells kirjutab, et meediaettevõtted laiendavad oma tegevust ka igamehemassimeediasse, tegutsedes internetis (Castells, 2007), seda näitab nii see, et Google YT-i ära ostis, kui ka YT taolised lepingud populaarseks saanud igamehemassimeedia viljelejatega.

EYK puhul on huvitav veel see, et nende tegevus sarnaneb klassikaliselt televisiooni pärusmaale. Nimelt on üks nende iganädalasi segmente korea popmuusikavideo arvustus ning aeg-ajalt teevad nad intervjuusid staaridega. Sellele lisanduvad korea toitude ja põnevate kultuurinähtuste tutvustused. Kujutaksin vabalt ette sama sisuga telesaadet. Et lisaks traditsioonilise meedia püüdlustele uut meediat ära kasutada toimub ka vastupidine mõjutamine, kirjutab ka Castells oma artiklis (Castells, 2007). Sel puhul on internetis tegutsemise eelis televisiooni ees see, et vaatajaskond pole piiratud ei ruumis ega ajas, materjal on globaalselt kättesaadav ükskõik millal, erinevalt telesaatest, mis lastakse eetrisse kindlal ajal kindlas telejaamas.

Simon ja Martina on tavameediaga ka muul moel seotud olnud. Nad on esinenud Korea telesaadetes ning näidelnud reklaamides.

Selline uue ja vana meedia põimunud rägastik see meediaruum nüüd on.

*igamehemassimeedia – mass self-communication



Allikad:
1)Castells, M. (2007).Communication, Power and Counter-power.
International Journal of Communication.
2) Eat Your Kimchi

No comments:

Post a Comment